Raňajky: sú naozaj takým dôležitým jedlom dňa?

Som na seba naozaj pyšná, že sa mi vrámci mojej práce nutričnej špecialistky , podarilo naučiť raňajkovať už niekoľko desiatok klientov. Ale úplne najviac hrdá som na to, že sa mi podarilo naučiť raňajkovať môjho muža!  A pre vás mám hneď 3 dôkazy toho, že raňajky naozaj sú dôležitým jedlom dňa.

1.Podporujú činnosť mozgu a zabezpečujú prísun energie

Po prebudení sme väčšinou malátni, nič sa nám nechce, súvisí to aj s hladinou cukru v našej krvi, ktorá počas noci klesla. Optimálne zložené raňajky sú: komplexné sacharidy(vločky, celozrnné pečivo) + bielkoviny(rastlinné mlieko, jogurt, šunka, syr..) + zdravé tuky(oriešky,orechové maslá, semiačka, avokádo) + vláknina(ovocie, zelenina)

Takto zložené raňajky vám zabezpečia stabilnú hladinu cukru v krvi, potrebného pre činnosť mozgových buniek, a zasýtia vás až do desiaty/obeda, podľa dĺžky vášho dňa.

2.Stabilizujú inzulín

Dobre vyvážené raňajky stabilizujú hladinu inzulínu, čo je dôležité pri chudnutí, ale aj pri prevencii cukrovky, či inzulínovej rezistencie. Ak by ste chceli schudnúť, je dobré, aby ste jedli raňajky približne do 1-1,5hod po zobudení.

3. Zlepšujú náladu

Správny pomer makro živín zastúpených v raňajkách vplýva aj na naše hladiny hormónov, ktoré úzko súvisia s našou náladou. Takže všetci ranní hundroši a zamračenci, naraňajkujte sa, prosím!

Tipy na množstvo zdravých raňajkových receptov nájdete v našom oddelení receptov s názvom RAŇAJKY.

Zdieľajte a lajkujte: