5 jednoduchých dôvodov, prečo ste stále hladní

Medzi jeden z najväčších problémov chudnutia patrí hlad. Z času na čas vás možno prepadne hlad, neovládateľný vlčí hlad, ktorý spôsobí to, že zrazu zabudnete na všetky pravidlá zdravého životného štýlu, a vaším najväčším priateľom sa stane chladnička, reštaurácia alebo najbližšie potraviny. Prečo sa vôbec dostanete do stavu, kedy ovláda hlad vás a nie vy jeho?

# 1: Nevyvážené raňajky

Prvá veľká chyba sú chudobné raňajky, nutrične nevyvážené raňajky alebo najhoršie žiadne raňajky. Zo svojej praxe viem, že ak ľudia zanedbajú raňajky, vždy si to kompenzujú počas dňa, sladkosťou po obede, väčšou porciou obeda, ako zvyčajne, ale večer sladkosťami či slanosťami.

Ako to vyriešiť?

Veľmi jednoducho. Začnite konzumovať raňajky plné komplexných sacharidov (napríklad ovsené vločky, alebo celozrnné pečivo), bielkovín (napríklad šunka, alebo tvrdé syry, vajíčka, prípadne biely grécky jogurt), zdravého tuku (orechy, semienka, avokádo). Týmto spôsobom do tela dostanete všetky potrebné živiny a jedlo vás zasýti na presne tak dlho, ako budete potrebovať.

# 2: Emocionálne jedenie

Nuda, nervozita, únava, vyčerpanie, eufória. Všetky tieto stavy môžu byť zodpovedné za naše nekontrolovateľné hladovanie.

Emocionálne jedenie je stav, kedy si naše emócie (či už pozitívne alebo negatívne) riešime cez jedlo. Snažíme sa prostredníctvom jedla upokojiť a najčastejšie v takých stavoch hľadáme práve jedlá, ktoré nám potom ešte viac pridávajú na hlade.

Ako to vyriešiť?

Píšte si jedálniček- nutričný denník. Zapisujte si všetko, čo zjete a hlavne si pri každom jedle zapíšte aj to, ako sa momentálne cítite, a čo vás vedie ku konzumácií tohto jedla. Je to skutočne hlad? Alebo je to z nudy, alebo kvôli nejakej emócií? Spoznajte samých seba a potom sa môžete pokúsiť tento problém vyriešiť.

# 3: Nepravidelnosť v stravovaní

Pokiaľ máte veľké výkyvy v stravovaní, hlad bude vašim častým spoločníkom. Nehovoriac o tom, že nepravidelné stravovanie môže viesť k spomaleniu metabolizmu a následnému ukladaniu telesného tuku.

Ako to vyriešiť?

Odporúčam konzumovať jedlo každé 3-4 hodiny. Ak na to nemáte čas, ste veľmi pracovne vyťažení, pracujete na smeny, prípadne trávite väčšinu dňa v aute, skúste mať po ruke aspoň jednoduché minimalistické snacky, ako napr. orechy, bielkovinové krekry, raw tyčinky, nízkosacharidové proteínové tyčinky či ovocie.

# 4: Zlá skladba jedál

Častokrát sa stretávam s klientmi, ktorí sa síce snažia konzumovať zdravé jedlá, no napriek tomu sa im nedarí chudnúť, prípadne ich stále trápi hlad a rôzne chute. Jednou z príčin je to nesprávna skladba hlavného chodu. Či už raňajkového, obedového alebo večerného. Je dôležité mať na tanieri dostatočné množstvo všetkých základných makroživín- bielkovín, vlákniny a sacharidov s nízkym glykemickým indexom a tiež zdravých tukov.

Ako to vyriešiť?

Odporúčam zistiť si svoj metabolický typ a nechať si zostaviť nutrične vyvážený jedálniček, ktorý vám bude slúžiť dlhodobo.

# 5: Smäd

Určite ste už počuli vetu, že hlad je prezlečený smäd?Je na tom niečo pravdy. Pokiaľ zanedbávate váš pitný režim, môžete byť častokrát hladní, a to úplne zbytočne. Sledujte si svoj denný príjem tekutín. Niekedy máme pocit, že pijeme dosť, no opak je pravdou.

Koľko tekutín by sme mali denne prijať?

0,3-0,4 dl na 1 kg telesnej váhy. Pokiaľ teda vážite napr. 60 kg, váš denný príjem by mal byť zhruba 1,8 l-2,2 l tekutín denne. Samozrejme, závisí aj od ostatných faktorov, ako je vonkajšia teplota, pohybový režim či zdravotný stav.

Zdieľajte a lajkujte: